Pages

09 May 2012

Dia dah takde...



I took the above pic 2 weeks ago..stray cat duk lepak kat rumah. Saya duk rumah pangsa,jadi nak bela cats or dogs adalah forbidden,bela turtle takpe XD.. Jadinya,these cats selalu lepak depan rumah.. sampaikan Ziyyad yang berani berani ayam pun dah berani betul betul main dengan kucing.


Yesterday,while i was heading to my car at the parking lot,i saw si Hitam (above pic,gambar blur,pasal tengah turun tangga bajet bersenam,tangan sebelah duk teketaq ketaq amek gamabr,boleh?) laying in the middle of the road..tengok dekat-dekat..rupanya dia dah mati.Kena langgar rasanya,yelah,perut dah penyek,mata,gigi dah terkleuar...kesian si Hitam. Saya angkat letak tepi,ada macam rumput rumput sikit bagi dia teduh. I stood infront of si Hitam quite awhile juga.I stand there,feeling hopeless gila. Pegi keje teringat si hitam dengan gelagat dia...ah rindu betul  :'((

Malamnya,terdengar mak dia mengiau-ngiau,cari si hitam la tu..kesian sangat bunyi dia pnaggil cari tu...Nak je  pegi kat mak dia cakap "anak kau dah mati...aku jumpa pagi tadi,mesti makcik cleaner dah pi tanam dia,aku pun tak tau kat mana..jangan sedih sedih,aku pun sedih juga" serius sangat sedih.


ini si Kuning,saya ambil gambarnya pagi tadi sebelum pergi kerja,selalu dia cuddle up dgn si hitam pagi-pagi sejuk. Hari ni dia sorang-sorang lepak kat tangga. I patted si kuning head and said "kesian kau sorang-sorang..kau jangan sedih nanti naik rumah aku ,kita main dengan Ziyyad" si kuning tunduk je..diam.selalu dia nampak je kitaorg mengiau macam hapa je.

Si hitam,semoga kau tenang di sana. :((

p/s: saya juga bercakap dengan koko&kiki,our pet succata turtle.Nanti saya citer pasal Kiki,pasal dia kurus.Haaa kura-kura pun boleh kurus tauu..


{KedaiChomel-Nursing Cover} {Chomel Clippies} {custom-made luggage tags}{Passpocket by Chomel}

No comments: