Pages

05 August 2011

Melayu ke?Islam ke?


suatu hari di pusat membeli belah di bulan Ramadhan

duduk keletihan di bangku-bangku yang disediakan..terlihat satu awek hot berseluar hotpants berambut panjang..

wewwitt..seksi..eh,lupa..puasa kott

Macam melayu?tak kan kott..ramadhan ni..mungkin Chindian..opps,Malaysian. (nowadays i tell you ppl cepat terasa,i dont know why)

tiba-tiba telefon awek hot berbunyi,dan lagunya ialah

"Ucaplah ALhamdulillah..syukur kita kepada Allahh~~~"

errr tak kan chindian lagi kottt

lalu mencuri dengar perbualan (abeh depan mata kott dia berenti)

"haa yee,sat,lepas beli makan kat pasar ramadhan,orang balik la sebelum maghrib"

TETTT

eh..wait masih bersangka baik

Dia bukan Islam barangkali,beli makan lauk pauk kat kawan serumah mungkin..

dan dia suka mendengar nasyeed dari kumpulan Raihan,tupasal jadi ringtone phone

hangpa ni buruk sangka banyak sangat..err,termasuk aku sekali la kott

tapi tulah,kan senang kalau namanya Islam tutup aurat,pakai tudung..baru la tahu Islam ke dak,ye dak?

eheh..peace!

p/s:dah 5 Ramadhan,mcm mana pengisian?



1 comment:

aiDieNa said...

Hmmm.. setuju... jangan bagi org konpius dengan cara pemakaian kita.. elakkan buruk sangka.. :)