Pages

16 June 2011

babah


1. babah saya garang masa kami adik beradik masih kecik,bila dah besar baru saya tahu apa tujuannnya babah garang dgn anak-anaknya.nak bagi kami jadi orang macam sekarang.

2.babah tak kasik saya keluar dengan lelaki masa saya muda mudi dulu..baru sekarang saya tahu kenapa. kalau tak mesti dah jadi macam #adindaevans eheh..kesitu plak

3.dah ada anak baru tahu tanggungjawab susah dan senang nak jaga anak,ni anak baru nak masuk 3 tahun..dah macam-macam kerenah..belum masuk remaja lagi.Ya Allah jadikanlah Ziyyad anak yang soleh dan mendengar kata.aminnnn *cepat-cepat doa* XD

4.seeing Ziyyad and his dad together,saya sedikit cemburu..eh banyak jugaklah cemburu..mereka berdua selalu ke pet store melihat ikan dan burung meninggalkan saya dirumah berseorangan melayan Glee..eheh..baguslah macam tu,pegilah selalu ke pet store..bahahaha XD

5. my husband is a great dad to our son.very stern sometime and very funny in between.Ziyyad kalau kena marah denagn babah dia memang kena kaw-kaw tapi kalau ajak bermain mesti ajak babah dia jugak. saya #jely

6.Pernah dulu masa kat U, babah tanya saya "kamu ada duit tak?" pasal tak nak susahkan babah saya saya cakap "ada bah,30 ringgit..." sebenarnya ada sepuluh henggit je minggu tu . Babah kata "apa sikit sangat,nah 50" heeee..babah ni macam tau tau aje la.

7.babah saya kalau dia rindu kat cucunya si Ziyyad tu,dia tak cakap terus terang,dia kata kata mama saya "jom pegi penang.." so yeah..mama would let me know... Ziyyad love his atuk and nenek very much. kalau saya marah Ziyyad,dia akan lari dan duduk di pangku atuk...atuk akan bela dia..ewah ewah..jaga ziyyad,sat lagi atuk balik,mama piat telinga...muahahah XD

8. nenek pesan pada Ziyyad "kalau baba dan mama marah ziyyad cakap "sabarlahh" " , jaga anak memang kena sabar banyak,kadang-kadang tangan naik juga,kena piap la kat mana patut kan..heee

p/s:for u to undestand the # ,follow me on twitter..eheh. XD






No comments: