Pages

07 January 2010

*sesi dialog*

::gambar bersama umicik guna foncam kut::


Ziyyad: mama..ting..ting
mama::ziyyad nak apa?
Ziyyad:ting..ting
mama: nak puting? (pacifier)
ziyyad: nak! nak!

mama: semalam ziyyad naik apa?naik ku...
ziyyad: da!

mama::hari tu ziyyad tengok apa?
ziyyad::teh-tel (turtle)

mama: ziyyan nak keropok tak?
ziyyad: nak...pok

mama: bukak
ziyyad:tuh-tup (tutup)

Ziyyad faham bila kita cakap dengan dia

cakap seperti mana saya biasa bercakap dengan orang dewasa lain

dia faham tiap butir percakapan

cuma dia tak tahu nak cakap balik

mama::ziyyad,jom mandi
ziyyad: *lari masuk bilik,ketuk bilik air nak mandi*

mama::tukar pampers dulu jom
ziyyad:*masuk bilik panjat katil..ready utk tukar pampers*

mama:: kereta ziyyad bunyi macam mana
ziyyad:: *sambil pegang kereta tolak pi tolak mai* brummm ummm mmm

banyak dah vocab se kecik ni

kalau busuk tu siap ada gaya tangan kipas-kipas hidung

heheheh..seriyes kiut (bagi saya lah,org lain saya tak tau,dan tak nak ambil tahu..boleh?hahaha)

oh e,hari tu kat umah kl,saya marah Ziyyad pasal dia sepah-sepahkan rumah

terus dia lari kat nenek (mama saya) sambil kata

"nen nek,nen nek!"

ceh! minta simpati kat nenek nampak..siaplah balik rumah penang,mama geget kamu..hahaha

p/s: banyak gambar baru Ziyyad kat fb,gambar friso pun kat fb,malas la nak buh sini,hari ni saya tak larait..hahaha


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

6 comments:

AppleCrux said...

part bilik air tu mmg sebijik mcm anak akak..hehehe..

cuma bila busuk tu anak akak buat mulut muncung kunun2 tutup hidungla..

kesimpulannya..budak2 mmg kiut..

Ms. TaroAthirah said...

amboi besaqnya gambaq. hahaha. banyak noise, me dont like. wat to do, hp capalang aja. keh keh

i love seeing ziyad when he talks

hari tu jentik dia. suka nau tarik tudung umicik. then replied taknak! kit!

paling best bila ajar dia sebut frog. "ziyad, sebut froooogggg" and he was like "frooggggggg", mimicking my intonation. what a cute kid.

tolong mms video dia if dia sebut frog. saya rindu the way he says it sexily. hahaha

ps: "ziyad, macam mana mama garu perut?"

hahahaha

Aishah Megahasz said...

Tunggula nanti dia pandai tanya itu ini, tak larat nak jawab kenapa itu, kenapa ini?

oren said...

scene tgh marah abang dlm keta sbb nakal

ibu: "abang buat la macam tu..nanti balik ibu rotan kuat2.."

abang jawap: "tak pe jeeee....." (sambil buat muka tak bleh blah)

ibu dia...mula meroyan..muahahaha...

sok-sok, lagi la byk benda yg dia pandai jawap, yang buleh buat kita meroyan dengar..hikhikhik..

Confession of a Coffeeholic Mama-Miya said...

kiutnye la dia berkata2...

mummy_adam said...

hahaha... cute nyer nyer..

kalau adam plak, sume kenderaan dia paggil bus.. aduiyaiii