Pages

12 November 2009

*why baby,you grew up so quick?*

::sibuk cari perhatian semasa nenek,atuk dan umichik datang ke penang sabtu lepas::


selalunya pada waktu malam, saya akan letakkan Ziyyad dalam pangkuan saya,saya tepuk dia dan dia akan terlena dalam pangkuan saya

kalau saya berhenti tepuk, dia akan capai tangan saya,dan menepukkan diri sendiri dgn tangan saya

tapi mata pejam, saya nak tergelak pun ada,tapi kalau gelak,nanti dia celik mata tak mau tido kembali

tapi sejak kebelakangan ini

bila letak sahaja di pangkuan saya, tutup saja mata,dia akan cari bantal

jadi dia akan merangkak keluar dari pangkuan saya, menepuk-nepuk bantal sebelum merebahkan kepala diatasnya

dan bila saya mula hendak menepuknya kembali,Ziyyad akan pegang tangan saya dan letak di tepi,dia sudah tidak mahu ditepuk

dia sudah tidak mahu berada dipangkuan saya,tidak selesa mungkin..kerana Ziyyad budak yg tinggi

kini dia mahu tido sendiri tanpa pertolongan saya

selepas meletakkan Ziyyad kedalam katilnya sendiri

saya pergi mendapatkan suami

saya membenamkam muka ke dada suami dan menangis

"abangggg....Ziyyad dah tak mahu dila tepuk dia lagi,dia tak mau tido kat pangku dila lagi.." <--- mengade-ngade

tapi keindahan semalam yg saya sangat tidak boleh lupa tatkala Ziyyad melangkah masuk kerumah balik dari rumah pengasuhnya

dia memanggil nama saya

"mama...mama..."

saya berada di dalam bilik jahit cum bilik solat

saya duduk membaca al-quran tatkala itu..kedengaran hampir menangis Ziyyad memanggil saya kerana selalu saya berada di dapur waktu itu

apabila dia menjumpai saya di dalam bilik sedang duduk membaca al-quran..

dia terus datang menerpa dan memeluk saya..

hahaha..syahdu jek kamu ni Ziyyad

baru tak jumpa 8 jam dah rindu

tapi,mama pun rindu kamu sayang

p/s:: :)


Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

7 comments:

arin said...

aksi tepuk tepuk tuh cam ammar je. :)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

alahai..sweetnya...
mamanya pulak x sangka anak dah besar dah jadik anak bujang :)

Cikpid said...

Afieq mmg dr dulu x suke kene pangku..die akan cari jln mnyelinap..hahahha..die x nk dila tepuk..bukan x perlukan dila ag..die cume nk berdikari.. ;)

wawajoe said...

eh, baru 8 jam dah rindu kaa?
saya selepas 120 jam baru jumpa anak ooooo...didarab dengan 5 tahun yang dulu...

Danial masih mahu ditepuk dan didokong (babahnyer laa yang dokong!)..almaklum lah, jumpa hujung minggu jek kan..masa tulah dibulinya kami berdua!

the best time is to main wrestling ngan dia but disebabkan badan dia dah besar, sakit jugak kena henyak ngan dia!

wait til your boy ajak main gaduh2..baru best ooo...!!!

p/s: he's still my baby!

Elyn said...

:)

Drama Mama said...

syahdu kan bila dia dah takmau buat benda yang dulu kita selalu baut ngn dia.

irfan pon skang ni kalau nangis tetiba nak amma dia hug and pujuk. syahdu ja but saya suka! hehe

Nadiah Sidek said...

hehe...sweet..