Pages

29 October 2009

*baby adalah seperti spongebob*

baby adalah sangat cepat belajar dari orang dewasa

ajar lah apa pun mesti di ikut dan di tirunya

like i teach Ziyyad making animal sounds (does Giraffe make sound?i dont thing so..)

hari tu ada ajar dia sampah buang dalam tong sampah

tapi dia macam endah tak endah

masa nenek and atuk (and acu fiqah) mai penang,tido di seri malaysia

Ziyyad kutip tiket parking atas meja

so we told him

"sampah,letak balik atas meja..jangan usik"

but instead, ZIyyad ambil juga the ticket

and buang tiket parking dalam tong sampah

kami semua astonished

dan dia kutip lagi kertas-kertas kecik dan buang dalam tong sampah

saya percaya membentuk anak ini perlu dari kecik

kita buat benda baik,dia akan tiru benda baik

jadi jaga tingkah laku kita,jaga pertuturan kita

InsyaAllah,anak-anak dapat serap yang baik-baik aje :)

p/s:: but still "ek ek ek" for a giraffe is cute though...hahahah



Chomel Nursing Cover

DSLR strap slipcover!RM15 only!

5 comments:

Farah said...

aik td kate malas..ni nape kuar satu lg entry ni haha..

mmg baby mcm spongebob...serap ape saje..afif dah leh tiru gaya sikat rambut hehe

Anasfadilah said...

pagi malas,petang dah rajin :)

hahahhha

sama geng ngan Ziyyad,bukan rambut sendiri je dia sikat,rambut mama dia pun dia sikat

BabyIbu said...

betul tu dila..so kita kn tunjuk teladan yang baik..diorang dah pandai ikut apa kita buat..

Elyn said...

ok lagik kertas je die buang.... wafiq kalo brg ilang lam umah, we all kene cr lam tong sampah dulu sebab die ske buang brg esp carkey lam tong sampah heheheh

Jiji said...

Betul weh, anis sikit sikit taruk tangan kat telepon sebut elo elo.. br 10 bulan! takot la pulak.. ni duduk kat rumah babysitter ni, dia ada jaga budak laki 3 tahun lasak mak aiiii menjerit.. dgn anak anak aku sekali menjerit!