Pages

02 September 2009

*syukur?*

Adakah syukur itu cukup dengan ucapan Alhamdulillah?

Adakah syukur itu hanya bila dapat kemewahan yang diimpikan,dan baru itu kita bersyukur?

Allah kata,hanya segelintir saja yang bersyukur atas nikmatnya

kita bersyukur ke?

beli makanan di pasar ramadhan,tak sedap..komplenn,marah

ingat tak kita,itu rezeki kita untuk hari itu?

berapa ramai yang kata,kalau dapat makanan/minuman tak sedap

"Alhamdulillah,rezeki hari ni..takpelah" (esok jgn la pi beli lagi kedai sipolan tu,pegilah kedai lain,cuba gerai lain pula)

kita kena ingat setiap saat tu ada saja nikmat Allah bagi

Kita masih boleh merasa makanan tu tak sedap,maknanya lidah kita berfungsi baik,nikmat la tu,cube tengok kalau deria rasa lidah hilang..

tak sedap,basi,hanyir kita tibai elok je...hahaha

boleh bernafas tu nikmat kan?cuba kalau hidung tersumbat pasal selesema

dapat tak nikmat bernafas dengan sempurna?

sekadar berkata "Alhamdulillah" semua orang boleh,tapi kenapa Allah kata hanya segelintir saja yang bersyukur akan nikmat yang diberi?

sama-sama kita renungkan dan selamat beramal.


p/s::berapa ramai yang berpuasa tapi solat tinggai,angkat tangan?

p/s/s:: saya juga terkadang lupa.

5 comments:

Elyn said...

*angkat tangan* - saya slalu gak tertinggal.........

e.l.i.s.s.m.i.e said...

tu psal aku suka masak sendirik..

aku angkat tangan..time period memang tinggal solat :)

yaya said...

teringat kisah air kelapa saya tu, memang sakit hati sgt kalau beli rase ntah hape2 tapi ape kan daya mcm u ckp la esk tak pi beli dah kat gerai tu...

azzamoro said...

dari sakit hati sebab dpt makanan yang tak best, baik kite avoid dari beli.

masak sendiri.. hehe

CatlinaFly said...

hmm..penah satu hari tu teringin nak mkn kek pisang...nmpk sedap sgt (maklumlah tgh lapar)..masa berbuka..ish apesal masam lak kek ni..dah basi ghupenye...konpem tak beli dah kat situ...pastu pulak hubby nye beli kueh tepung pelita (beli dari gerai yg same) pun basi juge...nak wat camne..itulah rezeki utk hari tu kan..tapi frust juge ler huhuhu...double kuciwa!