Pages

15 September 2009

*nasi lemak Cik Intan Kini di Acresville*

akhirnya saya berjaya juga memasak nasi lemak ala Cik Intan Taman Ehsan

paling best bila En.Anas kata

"sedap,macam mama buat"

senyum je saya dengar,kembang kempis hidung ni hah

buka periuk nasi je,bau harum santan dari nasi lemak naik

En.Anas kata

"san betul bau nasi ni" (san = sedap)

senyum melere sampai ke pagi tau..heheh

saya masak nasi lemak masa berbuka semalam

balik kerja terus beperang kat dapur

saya dengki dengan Elissimie sebenarnya

pegi blog dia,berbuka mesti masak,ada aje gambar masakan dia

tertanya saya pada diri sendiri

"rajin betul dia ni..macam mana boleh ada masa plak masak ek?"

oleh kerana dengki,saya pun dengan azam yang tekad

masak jugalah,mana boleh kalah..hahaha

sudah beberapa hari juga saya memasak

dan akibatnya En.Anas kata

"sayang jangan masak selalu lah,nanti abang jadi gemuk,tambah nasi 2 kali"

:))))))))

Elissimie,thanks ye..anda andalah sumber inspirasi saya untuk rajin memasak walau seharian penat bekerja (penat ke dila?hahahah)

p/s:: kita kadang-kadang bila sampai peringkat terpaksa,kita akan berusaha sendiri. macam saya, teringin betul makan nasi lemak Cik Intan,oleh kerana Cik Intan duduk di taman ehsan,nak tak nak saya kena masak sendiri.. Cik Intan raya buat nasi lemak,tu yang paling laku kalah ketupat rendang.

p/p/s:: habis la kena suruh masak nasi lemak balik Kl kang..hahaha.



Chomel Nursing Cover

5 comments:

Arin said...

Cik Intan nye sambal lawan ngan nasik lemak amat lah super sedap..next time gie penang, dilot leh jamu kami nasik lemak Cik Intan versi Dilot..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aku sumber inspirasi...terharunyaa :(
tak penah lagi orang jadikan aku sumber inspirasi nih..ko orang first..aku kena bagi award ni..muehehehe..teruskan memasak..biar simple janji sedap :P dan air tangan kiter..tu yg pntg :)

Anasfadilah said...

kak arin:: setttt :)

elissimie:: yang penting kerja sama..kehkehkeh..air tangan kita tu yg penting..betul betul betul :D

niza said...

sedapnyer nasi lemak....
sama cam hubby sy...mmg dia xkan bg masak sbb nnti kena mkn bnyk...jenis lak xleh tgk ader mknn kat dapur...hehehe...

precious innocent said...

wa!!!!!!!!!! ngidam nasi lemak pasar kat rumah akak yg mmg dah x jual!!!! x suke!!! kan dah meleleh ayaq lioq nie.. mana nak cari nasi lemak makcik tu???

wa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nampaknya raya nie nak kerah tokmama ryan masak nasi lemak la, walaupun x sama.. tp x best.. uwa!!!!!!!!!!!!!!!

-mama emma®-