Pages

10 January 2009

::donation::


bantulah mereka dengan menderma

mercy malaysia palestine relief fund


Cheque payable to MERCY MALAYSIA
CIMB Account No : 1424-000-6561053

(janganlah derma Rm2 je...nak beli sepapan penadol pun tak dapek dgn RM2 tu..beli henbeg riban-riban,naik keta mahal-mahal,beli baju jenama-jenama,makan minum bukan kat mamak,semua tak mau yang cikai pada barang sendiri kan?...apa salah derma lebih untuk saudara kita di Palestine sana...

tiap kali menidurkan Ziyyad,saya terfikir jika saya berjalan dalam kasut para ibu di palestin sana, lenakan tidur mereka,sedang saya disini aman..cukupkah bekalan susu untuk anak-anak mereka,cukupkah makan mereka,lenakah tidur mereka sepanjang malam...




melihat Ziyyad tidur nyenyak sebentar tadi...saya teringat wajah seorang bayi yang meninggal dalam perang itu..Ya Allah!selamat kan saudaraku di sana Ya Allah!Allah hu Akbar!Allah hu Akhbar!)




p/s::tidak mungkin mampu saya berjalan dalam kasut mereka...

6 comments:

erlyda said...

ye larr belum tentu kita akan berada di tempat mereka dalam keadaan macam tu..hati ni rasa sedih tak terhingga

Lan0stZz said...

T__T sama la kita, bila anak tidor terkenang mereka yang menunggu saat terakhir hidup bersama. Harapan diorg, mati bersama and jumpa di syurga. sayu sungguh :( AL-fatihah.

lovelymummy said...

tgk muke baby ni mcm tgh tido je kan..sedihnye..kalau saya jadi mama dorg,taktaula cmne keadaan kita..besyukur sgt negara kita ni aman tenteram...sama2la kita berdoa supaya sedara kita kt sana tu akan dpt ketenangan seperti kita... amin..

mami hafiy la sape lagi said...

sesama kita terapkan semangat Palestin dlm jiwa anak2 kita supaya esok2 deme tak teragak2 nak boikot brg Israel.

Elyn said...

x sanggup saya tgk......

PadNani~~{@ said...

pilunya hati tgk gmba baby ni=( jahanam Israel!!!