Pages

31 December 2008

::pencung::

hari tu Kak Sa (maid onyang..) pencung saya

pencung tu bahasa bawean

pencung tu baby wearing la maknanya...

tapi ini pakai batik lepas je...senang je nak pakai pencung ni

mama saya kena praktis lagi pencung kan saya...selesa juge duduk dalam pencung ni




ini kak sa,saya duduk dalam pencung....

saya jumpe onyang masa balik kl...onyang dah 84 tahun...





mama,babah, onyang dan saya yg tak reti duduk diam..

hari tu mama n babah belikan kasut kat saya...walaupun saya tak reti jalan tapi saya suka bashing kasut yg saya pakai...hahaha





oh...ye...terima kasih auntie achim bagi saya kasut juge..nanti saya dah besar baru boleh muat...mama kata cantik kasut tu...nenek pun kata cantik..



hari tu balik umah penang,saya geram tengokgajah oren atas motor ni...gajah ni gerak-gerak...geram la saya nak tangkap je..

saya usaha jugak,sambil mama gelak-gelak macam apa je kat sebelah,bukan nye nak tolong saya terkapai-kaapi nak capai..

akhirnye berjaya jugak tangkap gajah oren ni...selalunye saya geram tak dapat capai saya kuis-kuis guna kaki je...hehehe



yang benar
Ziyyad





p/s::saya ingat nak buat kamus bawean la,untuk Ziyyad tahu bahasa ni kelak..lepas tu boleh mangata guna bahasa bawean tanpa orang tahu,kira bahasa rahsia la ni...hahaha...gila keji!

3 comments:

Elyn said...

cute la 2nd shoe ziyyad tu.....

Aku Bukan Bidadari said...

dilla..tiara nk cari carrier mcm tuh lah nk cari kat ner eh?? dilla leh buat ke? kalo leh tiara nk tempah satu

Anasfadilah said...

kak elyn::orang bagi hadiah,jenama kasut hallmark baby

tiara::hehe...tiara takyah beli pun baby carrier ni...

guna batik lepas je...atau kain panjang

ada masa nanti saya buat tutorial how to pakai pencung...

takyah buckle ke apa..

pencung ni selit-selit je...senang je nak pakai.