Pages

10 June 2008

::mundane me::

perut senak,kepala pening,mengantuk,lapar tapi tak selera (??!!),jalan sakit,sakit pinggang,lelah,penat,asthma (sikit-sikit),kaki sakit...semua sakit....(SOD BA RO....)

:snow10:

.sekian.

been preggy for 8 months now...not a single penadol nor paracetamol i take to ease my ailment,better it be a headache,cough or sore throat...(its actually safe to take penadol while u are pregnant...but i choose not too)

i just dont want to poison my baby with those drugs mention above...(aktiviti menahan sakit sejak dua menjak ni,memang perkara biasa...)

for those preggy women out there find out what u can and cant take while preggy...(saya maksudkan ubat-ubatan ye...)

click HERE

p/s::ubat bagi mengantuk ialah tidurrrrr!

7 comments:

azzamoro said...

saye tgh minum air 100 plus utk menambah tenaga.. agak2 ok tak..heh heh

oren said...

antara ujian2 nak jadi ibu..hihihi..

Jiji, 25 said...

panadol dr duru amat lah malas nak makan@!~

Arin said...

yup, 100 plus is another way to reduce semua sakit pening..me n 100 plus sungguh best friend sekarang!

supermummy said...

teringat masa pregnant tu kena selsema teruk..tp saya guna inhaler vicks tu je..tak mau makan ubat punya pasal..heheh

Elyn said...

x yah amik ape2 ubat.... next week u dh cuti kan??? so jom joint i tido tuk ubat segala sakit2 nih (mcm bole tido jer kan???)

Anasfadilah said...

azza, kak arin::hoh!boleh minum 100 plus ek?kenapa saya tak tahuuu!ingat tak boleh minum!harus la minum lepas ni

ka oren::semalam kena jab,sakit..samapi saya nangis..nurse tu cakap,nilah perngorbanan seorang ibu...saya nangis lagi!

jiji::jgn malas to take ur prenatal vits...importante for u and baby!

supermummy::saya pun guna ubat2 gitu je..ie:minyak kapak!handy betul!

kak elyn::saya udah cuti ini halii maa...blogging di umah saje...yippie!